Πώς να οργανώσεις σωστά ένα διαγωνισμό στο instagram Οδηγός βήμα βήμα + FREE to-do list

Αν είσαι από αυτούς που έχουν διοργανώσει ήδη κάποιους διαγωνισμούς αλλά δε βλέπουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, αυτό το άρθρο είναι για σένα και θα σε βοηθήσει να οργανώσεις σωστά τον επόμενο διαγωνισμό σου στο instagram.
Ωστόσο ακόμα κι αν θεωρείς τον εαυτό σου έμπειρο πάνω στη διοργάνωση διαγωνισμών, καλό θα ήταν να συνεχίσεις να διαβάζεις γιατί υπάρχουν λάθη που ίσως δε φαντάζεσαι ότι κάνεις και κάνουν ζημιά στο προφίλ σου.


Πώς να οργανώσεις σωστά ένα διαγωνισμό στο instagram



Πάμε λοιπόν να δούμε βήμα βήμα πώς μπορείς να οργανώσεις ΣΩΣΤΑ ένα διαγωνισμό στο istagram σε αυτό τον πλήρη, αναλυτικό οδηγό που σου ετοιμάσαμε.



Οργάνωσε καλύτερα τους διαγωνισμούς σου στο instagram χρησιμοποιώντας
τη Step by step to do list για τα giveaway με τα 8 βήματα που πρέπει να κάνεις κάθε φορά για να οργανώσεις τους διαγωνισμούς σου σαν επαγγελματίας!




1. Επιλογή του δώρου

Το δώρο του διαγωνισμού, είτε είναι κάτι που θα αγοράσεις με δικά σου χρήματα είτε σε συνεργασία με κάποια εταιρία ,πρέπει οπωσδήποτε να ταιριάζει με το κοινό που σε ακολουθεί.

  • Αν πχ είσαι travel influencer τότε μη δίνεις δώρο κραγιόν. 
  • Αν ασχολείσαι στο λογαριασμό σου με κριτικές βιβλίων τότε το τζελ κατά της κυτταρίτιδας δεν είναι το κατάλληλο δώρο για να ευχαριστήσεις το κοινό σου.

Νομίζω έπιασες το νόημα. Αν όχι οι διαγωνισμοί σου θα είναι καταδικασμένοι να αποτύχουν .
Το πώς θα συνεργαστείς με εταιρίες θα το δούμε σε επόμενο άρθρο.


  • Μην ξεχνάς ότι μπορείς να συνεργαστείς μαζί μας και να έχεις τριπλή δωρεάν προώθηση για το διαγωνισμό σου. Μάθε πώς κάνοντας κλικ εδώ.

2. Φωτογράφιση του δώρου


Αυτό είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο που θέλει πολλή ανάλυση αλλά σήμερα θα πούμε τα απολύτως βασικά.
Έχουμε δει καταπληκτικά δώρα να χαντακώνονται πραγματικά από άθλιες φωτογραφίες και μέτρια δώρα να τραβάνε πολύ περισσότερο με μια φωτογραφία που τα αναδεικνύει.
Αν δε θέλεις να χαντακώσεις το δώρο σου τότε ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές

  • Μην το φωτογραφίζεις μες στη μαύρη νύχτα. Όσο ενθουσιασμένη κι αν είσαι για το διαγωνισμό που ετοιμάζεις περίμενε να ξημερώσει ο Θεός τη μέρα και φωτογράφισε με φυσικό φως κοντά σε παράθυρο. Πολύ πρωί δεν είναι ιδανικό το φως γιατί είναι πολύ σκληρό και κάνει έντονες σκιές.  Βρες μετά από πειραματισμό την ιδανική ώρα για τις φωτογραφίσεις σου.
  • Εννοείται ότι απαγορεύεται διά ροπάλου το φλας. Δεν έχει γιατί και πως. Απλά ΜΗΝ το χρησιμοποιείς.
  • Επέλεξε ένα μονόχρωμο φόντο αν κάνεις flatlay και όχι το σεντόνι σου, το χαλί σου ή τα πλακάκια δεν είναι το ιδανικό. Πάρε μερικά μονόχρωμα χαρτόνια να κάνεις τη δουλειά σου.
  • Μάθε λίγο την κάμερα του κινητού σου, μπορεί να έχει δυνατότητες που δε γνωρίζεις καν.
  • Επεξεργάσου λίγο τη φωτογραφία (φωτεινότητα αντίθεση κλπ) αλλά με μέτρο και για όνομα του Θεού ΜΗ βάζεις φίλτρα, αλλοιώνουν τη φωτογραφία, ειδικά σε διαγωνισμό δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης. Η φωτογραφία πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καθαρή, φωτεινή με ζωντανά χρώματα και να ΦΑΙΝΕΤΑΙ τι είναι το δώρο.
  • Κάνε styling στις φωτογραφίες σου αλλά μην κάνεις clickbait. Μη φωτογραφίζεις κραγιόν MAC και σε μια ακρούλα το δώρο είναι ένα άσχετο κόσμημα. (Ναι, το έχουμε δει κι αυτό. Ό,τι γράφουμε εδώ είναι από τη ζωή (σας) βγαλμένο).
  • Και δε χρειάζεται να γράφεις πάνω στη φωτογραφία GIVEAWAY με τεράστια γράμματα. Γενικά δε χρειάζεται να γράφεις τίποτα με τεράστια γράμματα πάνω στη φωτογραφία. Δεν αρέσει ούτε στο ίνσταγκραμ αυτό, οι φωτογραφίες με κείμενο έχουν κατά κανόνα από τον αλγόριθμο μικρότερη απήχηση δλδ το ίνσταγκραμ από μόνο του τις δείχνει σε λιγότερο κόσμο. Θες να πούμε κι άλλα; Ας πούμε. Ποια από τις πολύ γνωστές και διάσημες influencers και celebrities το κάνει αυτό; Καμία. Κάτι ξέρουν λοιπόν.
  • Το να πάρεις τη φωτογραφία του δώρου από το ίντερνετ από το site της εταιρίας εκτός που είναι κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας είναι και η πιο μεγάλη ένδειξη ότι ο διαγωνισμός σου είναι FAKE. Αν έχεις το δώρο στην κατοχή σου και σκοπεύεις να το στείλεις σ'αυτό τον άμοιρο το νικητή, δείξε ότι το έχεις με μια φωτογραφία που θα βγάλεις εσύ. Αλλιώς sorry αλλά μυρίζει FAKE από χιλιόμετρα. Ειδικά αν έχεις 5 followers και κάνεις διαγωνισμό για iphone.
Ακολούθησε πιστά αυτές τις συμβουλές και θα δεις μεγάλη διαφορά στις φωτογραφίες σου και στους διαγωνισμούς σου.



Οργάνωσε καλύτερα τους διαγωνισμούς σου στο instagram χρησιμοποιώντας
τη Step by step to do list για τα giveaway με τα 8 βήματα που πρέπει να κάνεις κάθε φορά για να οργανώσεις τους διαγωνισμούς σου σαν επαγγελματίας!
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου εδώ και θα λάβεις τη λίστα στο e-mail σου!



3.Κείμενο διαγωνισμού



Εδώ να δεις γλέντια. Το τι διαβάζουν τα ματάκια μας αυτούς τους 6 μήνες δε χωράει όχι στο άρθρο αλλά ούτε σε ανθρώπου νου.


Πάμε να δούμε τα πιο συχνά λάθη που έχουμε δει να γίνονται σε κείμενο διαγωνισμού.

Λάθος 1: Το κείμενο ξεκινάει με τα hashtag. 
#θελωνακανωταματιασουναπονάνε #αμακαταλαβειςότιεχωδιαγωνισμοναμουτρυπησειςτημυτη #πιοπολλαχασταγκδεμπορουσαναβαλω 
Ένα κατεβατό hashtag δε βοηθάει κανέναν να καταλάβει ότι πρόκειται για διαγωνισμό. Βάλε τα hashtag στο τέλος και ξεκίνα με το αυτονόητα: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ τόσο απλά.

Λάθος 2: Το κείμενο ξεκινάει σαν έκθεση ιδεών
Έφτασε και το καλοκαιράκι! Η θερμοκρασία ανεβαίνει, ο ήλιος λάμπει, η θάλασσα μας καλεί, η δροσιά μας έχει εγκαταλείψει και τα τζιτζίκια έχουν στήσει ένα ατέρμονο χορό.Τα παγωτά είναι πιο λαχταριστά από ποτέ και τα κορμιά έτοιμα για βουτιές. Πώς να αντισταθεί κανείς σ'αυτή τη μέθη των αισθήσεων που μας κυκλώνει από παντού; Ούτε εγώ μπόρεσα να αντισταθώ και σας ετοίμασα ένα υπέροχο διαγωνισμό....
Καταλαβαίνω ότι θέλεις να κάνεις το δώρο σου πιο ελκυστικό και ότι ξύπνησε ο συγγραφέας μέσα σου αλλά τουλάχιστον ξεκίνα με τα αυτονόητα: Γράψε πρώτα ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ και μετά ξεκινάς να εντυπωσιάσεις τη φιλόλογο της Γ'Λυκείου. 

Λάθος 3: Το κείμενο είναι γραμμένο ΟΛΟ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.
Αν δεν το ξέρεις ήδη τα κεφαλαία κουράζουν, στη "γλώσσα" του ίντερνετ θεωρούνται σαν να υψώνεις τον τόνο της φωνής σου, δηλαδή σα να φωνάζεις στον άλλο μες στη μούρη και επίσης αν ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΧΑΝΟΥΝ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ ενώ αν γράφεις με μικρά μπορείς ,κάνοντας μια λέξη με κεφαλαία ,να ΤΟΝΙΣΕΙΣ αυτό που θέλεις να πεις.

Λάθος 4: Δε γράφεις τι είναι το δώρο. 
Διαγωνισμούληςςςςςςςςςςςς Πάρεεεεε Μέεερος Follow εμένα ,φίλη μου και την ξαδέρφη μου και κέρδισε 
Τι θα κερδίσω καλή μου; Να πάω σε καφετζού να μου πει; 

Λάθος 5: Γράφεις μονίμως με υποκοριστικά και υποτιμάς το δώρο : 
Αγαπούλες μου, ξεκινάει διαγωνισμούλης για ένα υπέροχο , φοβερό και τρομερό βραχιολάκι (what? αυτό είναι το υπέροχο, το φοεβρό, το τρομερό; Δεν είναι καν βραχιόλι; Είναι βραχιολάκι; Γιατί;) Μπες στην κληρωσούλα μας κάνοντας τα παρακάτω βηματάκια. Ακολούθησε το προφιλάκι μας και καλή επιτυχιούλα.
Οκ, υπερβάλλαμε λίγο για να πιάσεις το νόημα. Μϊλα κανονικά, δεν είσαι στο νηπιαγωγείο.

Λάθος 6: Δε γράφεις καθαρά πότε λήγει ο διαγωνισμός ή δεν το γράφεις καθόλου. 
Το λήγει σε μια βδομάδα ή το τέλος του μήνα δεν είναι λογικό στο ινσταγκραμ καθώς η χρονική σήμανση που έχουν οι φωτογραφίες δεν είναι ακριβής. Βλέπει κάποιος το διαγωνισμό σου και θέλει να πάρει μέρος και διαβάζει λήγει σε μια βδομάδα και από κάτω βλέπει ότι η φωτογραφία ανέβηκε 3 ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ, και πρέπει να αρχίσει να μετράει και να υπολογίζει πότε ξεκίνησε και πότε λήγει. Σε ένα διαγωνισμό ήθελε να πάρει μέρος ο χριστιανός όχι να μπει στο Μαθηματικό .Γράψε την ημερομηνία , δε θα πάθεις τίποτα. Το χειρότερο είναι βέβαια να μη γράφεις καθόλου πότε λήγει ή το αμίμητο λήγει στους 200 followers. Τι λες; Σοβαρά; Κι άμα εσύ μέχρι να φτάσεις τους 200 έχεις γίνει λαγός εμένα γιατί με βάζεις στη διαδικασία να πάρω μέρος; Το να πεις ότι στους 200 followers θα ξεκινήσει διαγωνισμός είναι οκ (αρκεί να το χειριστείς σωστά) αλλά το να γράφεις το πότε θα γίνει η κλήρωση σε όρους ακολούθων είναι τόσο αναξιόπιστο όσο το να κερδίσει το διαγωνισμό η Αθανασία Νταβαρίνου.

Λάθος 7: Γράφεις ανορθόγραφα και ασύντακτα. 
Αν θέλεις να σε πάρει το κοινό σου, οι συνεργάτες σου αλλά και μεγαλύτερες εταιρίες στα σοβαρά πρέπει να δείχνεις επαγγελματισμό και το σε περίπτωση unfollow η συμμετοχή σου ΑΚΗΡΩΝΕΤΕ δεν δείχνει κάτι τέτοιο.

Λάθος 8: Ο νικητής θα ενημερωθεί με μήνυμα
Όχι, δεν κατάλαβες, ο νικητής θα ανακοινωθεί δημόσια και μετά αν θέλεις στείλε του και μήνυμα. Δε χρειάζεται όμως γιατί αν ανακοινωθεί με στόρι έτσι κι αλλιώς θα λάβει μήνυμα από το ίνσταγκραμ. Διαφορετικά, αν δεν ανακοινώσεις δημόσια το νικητή,  ξέρεις τι μοιάζει ο διαγωνισμός σου; Σωστά μάντεψες, fake από χιλιόμετρα.

Λάθος 9: Δεν έχεις προβλέψει τι θα γίνει αν δεν απαντήσει ο νικητής
Στους όρους του διαγωνισμού πρέπει να γράφεις ρητά πόσο περιθώριο έχει ο νικητής για να απαντήσει και να διεκδικήσει το δώρο του πριν γίνει νέα κλήρωση.


4. Βήματα διαγωνισμού


Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά και εδώ αλλά θα περιοριστούμε στα αυτονόητα. 

Μη ζητάς από το κοινό σου της Παναγιάς τα μάτια για να κερδίσει ένα βερνίκι νυχιών. Δεν έχουμε τίποτα με τα βερνίκια νυχιών αλλά δεν είναι το είδος του δώρου που θα παρακινήσει κάποιον να ξοδέψει ώρες για να ολοκληρώσει τα βήματα. Αλλά και μεγάλο να είναι το δώρο πχ ταξίδι αν τα βήματα είναι πολλά ο επίδοξος νικητής αισθάνεται ότι τον εκμεταλλεύεσαι επειδή έχεις ένα καλό δώρο να δώσεις, διακρίνει έναν ερασιτεχνισμό τύπου "με ένα σμπάρο ας χτυπήσω καμιά εκατοστή τρυγόνια".
Τι να κάνεις λοιπόν;

3 Υποχρεωτικά βήματα είναι υπέρ αρκετά.
Follow το πολύ σε δύο προφίλ ,like στη φωτογραφία και ταγκ μερικούς φίλους σε σχόλιο , αυτά τα βήματα αρκούν.

Τι να μην κάνεις;

Μην βάζεις βήματα εκτός ίνσταγκραμ εκτός αν είναι προαιρετικά αλλά και πάλι μην περιμένεις πολλά. Αν θέλεις να κάνεις διαγωνισμό στο κανάλι σου στο Youtibe κάνε τον στο κανάλι σου στο Youtube μην τον κάνεις στο ίνσταγκραμ και με βάζεις εμένα στη διαδικασία να βγαίνω από τη φωτογραφία του διαγωνισμού, να μπω στο προφίλ σου να πατήσω το λινκ να κάνω εγγραφή στο κανάλι κλπ κλπ. Με κουράζεις και μου βγάζει και μια απελπισία όλο αυτό. 

Μη ζητάς ταγκ σε 100 άτομα σε ένα σχόλιο. Καταρχήν δε γίνεται. Μέχρι 5 αφήνει το ίνσταγκραμ. 
Αλλά και 5 να ζητήσεις πολλά είναι, 1-3 αρκούν.

Μη ζητάς repost ή story με το διαγωνισμό. Δε θα έχει την απήχηση που θέλεις γιατί θα το κάνουν μόνο προφίλ που ασχολούνται μόνο με διαγωνισμούς και έχουν 37 followers. Βρες κάτι πιο δημιουργικό ή αρκέσου σε αυτά που είπαμε παραπάνω.

Μη λες ότι κατά την κλήρωση θα προτιμηθούν αυτοί που είναι ενεργοί στο account και κάνουν σχόλια και σε φωτογραφίες που δεν είναι διαγωνισμοί. Κάνεις την κλήρωσή σου να φαίνεται (και κατά πάσα πιθανότητα είναι κιόλας) στημένη.


  • Μην ξεχνάς ότι μπορείς να συνεργαστείς μαζί μας και να έχεις τριπλή δωρεάν προώθηση για το διαγωνισμό σου. Μάθε πώς κάνοντας κλικ εδώ.

5. Κλήρωση διαγωνισμού


Επειδή έχουμε γράψει αναλυτικά ξεχωριστό άρθρο για το πώς να κάνεις κλήρωση για διαγωνισμό στο instagram δωρεάν και μάλιστα με 3 τρόπους, εδώ θα πούμε μόνο να φροντίσεις ό,τι και να κάνεις η κλήρωση να είναι σωστή, τίμια, αξιόπιστη και αυτό να φαίνεται.
Το να πεις απλά ο νικητής είναι αυτός δεν δημιουργεί αξιοπιστία, πώς βγήκε αυτός ο νικητής; Αν έχεις σκοπό να κάνεις συχνά διαγωνισμούς καλό θα είναι να επενδύσεις σε ένα app για τις κληρώσεις.

Πώς κάνω κλήρωση δωρεάν για διαγωνισμό στο ίνσταγκραμ

6.Αποστολή δώρου

Αν στείλεις εσύ το δώρο στο νικητή προς Θεού ΜΗΝ τσιγκουνεύεσαι . Στείλε το με αριθμό ανίχνευσης δηλαδή ως συστημένο ή ως δέμα με το ταχυδρομείο ή με εταιρία κούριερ. Το να χαθεί το δώρο είναι το τελευταίο που θέλεις. Αν συνεργάζεσαι με εταιρία και έχεις συμφωνήσει να στείλουν εκείνοι το δώρο ΜΗΝ παραπέμπεις το κοινό να στείλει μήνυμα στην εταιρία. Ο νικητής στο δικό σου προφίλ βρήκε το διαγωνισμό τα δικά σου βήματα ακολούθησε, τώρα ξαφνικά τι του λες να κάνει; Να στείλει στην εταιρία τι; Γεια σας είμαι η κοπέλα που κέρδισε στο διαγωνισμό της τάδε , στείλτε μου το δώρο μου; Δεν είναι δική του δουλειά αυτό. Εσύ που έκανες το διαγωνισμό εσύ θα πάρεις τα στοιχεία του, εσύ θα τα δώσεις στην εταιρία, εσύ θα πρέπει να είσαι ενήμερη (κατόπιν συνεννόησης με την εταιρία) πότε έφυγε το δώρο και πότε το παρέλαβε ο νικητής. Δουλειά σου όταν κάνεις ένα διαγωνισμό δεν είναι να μαζεύεις followers μόνο. Δουλειά σου είναι να ασχοληθείς και με τα διαδικαστικά μετά τη λήξη του διαγωνισμού.Αν αυτό δε σου αρέσει τότε βρες άλλους τρόπους να αυξήσεις τους followers σου και μην κάνεις διαγωνισμούς.

7. Να έχεις δημόσιο προφίλ


Τελευταίο και βασικότερο: ΜΗΝ έχεις το προφίλ σου ιδιωτικό αν σκοπεύεις να διοργανώσεις διαγωνισμό. Το πόσο λάθος είναι αυτό πραγματικά δε μπορούμε να το περιγράψουμε. Απλά μην το κάνεις.

Αυτά είναι τα απολύτως βασικά για να διοργανώσεις με το σωστό τρόπο έναν διαγωνισμό στο ίνσταγκραμ. 
Ξέρουμε ότι πολλά δε θα σου αρέσουν και θα τα βρεις υπερβολικά και έχουμε ακούσει πολλές φορές την φράση "εγώ δεν είμαι επαγγελματίας, απλώς θέλω να δίνω δώρα". Αν ισχύει αυτό για σένα κάνε δώρα στην οικογένειά σου και στις φίλες σου και άσε τους διαγωνισμούς κατά μέρος.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Κανένας δεν κάνει διαγωνισμούς από καλοσύνη, όλοι τους κάνουμε για να δώσουμε μια ώθηση στα προφίλ μας. Δεν είναι ντροπή να το παραδεχτούμε. Ντροπή είναι να μην το κάνουμε σωστά. Τώρα ειδικά , αφού διάβασες αυτό το άρθρο, δεν έχεις καμία δικαιολογία.

Περιμένουμε τα σχόλιά σου κάτω από αυτό το άρθρο, γράψε μας τι από τα παραπάνω κάνεις, αν έχεις κάνει κάποια από τα λάθη που αναφέραμε ή αν έχεις δει λάθη σε διαγωνισμούς που δεν έχουμε συμπεριλάβει στο άρθρο.


Οργάνωσε καλύτερα τους διαγωνισμούς σου στο instagram χρησιμοποιώντας
τη Step by step to do list για τα giveaway με τα 8 βήματα που πρέπει να κάνεις κάθε φορά για να οργανώσεις τους διαγωνισμούς σου σαν επαγγελματίας!Κατέβασε τη δωρεάν λίστα από εδώ

Πώς να οργανώσεις σωστά ένα διαγωνισμό στο instagram


3 σχόλια

  1. Ήταν υπέροχο το άρθρο σας και σας ευχαριστούμε πολύ και για τον χρόνο σας και την κατεύθυνση σας ως προς το να γίνουμε ακόμη καλύτεροι.. . 😉

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό θα ήταν όμως να μην κάνετε ΟΥΤΕ εσείς (που παροτρύνετε το να ΜΗΝ κάνουν οι διοργανωτές) ορθογραφικά λάθη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από τα πιο χρήσιμα άρθρα που έχω δει για το θέμα των giveaways

    ΑπάντησηΔιαγραφή